0

روش های صحیح پاک کردن شیشه

پاک کردن شیشه در خانه ازجمله کارهایی است که معمولاً به دست خود ما و یا نیروهای خدماتی صورت میگیرد و یکی از سختترین بخشهای نظافت خانه است. این مسئله در مورد ساختمانهای چندطبقه و برجها بسیار پیچیدهتر شده و شکل تازهای به خود میگیرد و عملاً این کار را به یکی از پرخطرترین و عذابآورترین کارهای خانه تبدیل میکند. از طرف دیگر همهی ما دلمان میخواهد که پنجرههای تمیز با شیشههای شفاف و درخشان داشته باشیم تا زیبایی خانهمان چند برابر شود و بهداشت و تمیزی آن بیشتر دیده شود.

مشکلات ناشی از پاک کردن نادرست شیشهها

شاید برخی افراد تصور کنند که پاک کردن شیشهها هیچ قاعده و قانونی ندارد و در هرزمانی و با استفاده از هر متریانی میتوانند، شیشهها را پاککرده و به نتیجهی ایدئال برسند. لازم است بدانید که این تصور کاملاً اشتباه است! باقی ماندن رد دستمال بر روی شیشه، از بین نرفتن لکهها، باقی ماندن لکهی اسپری شیشهپاککن بر روی شیشه و مشکلاتی ازایندست ازجمله مشکلاتی هستند که به هنگام پاک کردن شیشهها با آنها مواجه میشویم.

انتخاب زمان مناسب برای پاک کردن شیشههای پنجره

اولین گام در پاک کردن شیشههای خانه و محل کار، انتخاب زمان مناسب برای این کار است. معمولاً بخشهای مختلف ساختمانها، با توجه به جهت جغرافیایی که دارند در قسمت سایه یا آفتاب قرار میگیرند. این مسئله در فصول گرم و پرآفتاب بیشتر موردتوجه قرار میگیرد و ما باید سعی کنیم، پاک کردن شیشهها را از جایی آغاز کنیم که در سایه قرارگرفته است. نور آفتاب باعث میشود که مایع اسپری شده بر روی شیشه یا درواقع شیشهپاککن، خیلی زود از روی شیشه تبخیر شود و ما فرصت کافی برای پاک کردن شیشهها نداشته باشیم. تبخیر سریع مایع ممکن است باعث باقی ماندن لکه بر روی شیشه نیز بشود و این اتفاقی است که بههیچوجه خوشایند ما نیست.

پس اگر پاک کردن شیشهها را از قسمت سایه شروع کنیم، به نتیجهی مطلوبتری رسیده و خودمان نیز آسیب کمتری به هنگام انجام کار میبینیم.

انتخاب متریال مناسب برای پاک کردن شیشهها

مرحلهی بعدی، انتخاب متر یال مناسب برای پاک کردن شیشهها است. دستمالهای میکرو فیبر که در بازار بهوفور دیده میشوند، از بهترین گزینهها برای پاک کردن شیشه هستند. در صورت دسترسی نداشتن به چنین پارچههایی میتوانید از پارچههای بدون پرز، پارچههای کتان و حتی روزنامه استفاده کنید. این پارچهها ضمن از بین بردن لکههای روی شیشه، مانع از برجای ماندن رد پارچه بر روی سطح شیشه میشوند و بهترین نتیجه را حاصل میکنند.

درست کردن اسپریهای خانگی برای پاک کردن شیشهها

برای پاک کردن شیشهها میتوانید از ترکیب آب و سرکه استفاده کنید. اگر شیشهی موردنظرتان بیشازحد نرمال چرب و کثیف بود، بهتر است اول آن را با آب و صابون بشورید و سپس از افشانههای پاککنندهی شیشه برای تمیز کردن آن استفاده کنید. البته بوی سرکه ممکن است کمی آزاردهنده باشد و تا دقایقی در خانه باقی بماند. پیشنهاد ما به شما استفاده از افشانههای پاککنندهی مخصوص شیشه است. این اسپریها حاوی مواد پاککننده و ضدعفونیکننده بوده و بوی مطبوعی دارند و قدرت لکهبریشان از سایر مواد پاککننده بیشتر است. این اسپریها مختص به سطح شیشه طراحی و تولیدشدهاند و استفاده از آنها بسیار راحت و آسان است.

خاصیت ضد بخار اسپریهای شیشهپاککن

از دیگر مزایای استفاده از شیشهپاککنها میتوان به خاصیت ضد بخار بودن برخی از آنها اشاره کرد. خیلی از ما با مشکل بخار کردن شیشه در شرایط مختلف مواجهیم و چنین وضعیتی خوشایندمان نیست. این مسئله در مورد شیشهی عینک و شیشهی ماشین بسیار پررنگتر است و حتی در برخی شرایط میتواند بسیار خطرناک باشد، زیرا جلوی دید افراد را میگیرد. با استفاده از شیشهپاککنهای ضد بخار میتوانید هم شیشهها را تمیز کرده و هم با مشکل بخار زدن شیشهها مبارزه کنید.

وجه تمایز و نقاط قوت مایع شیشه پاک کن هوم کر:

  • پاک کنندگی چربی دوده گرد و غبار از سطوح شیشه و آیینه
  • ضد الکتریسیته ساکن
  • تبخیر سریع بدون به جا گذاشتن لکه برروی شیشه و جلوگیری از مات شدگی شیشه
  • ضد بخار و آبگزیر
  • حاوی رایحه دلپذیر و قابل پخش در فضا

درباره نویسنده


مطالب مرتبط


نظرات کاربران (0)

نظر خود را بیان کنید